هایپر مبل|هایپر مبل - مبل،مبلمان،کمد،دکور،میز،صندلی،آگهی رایگان

هایپر مبل| سایت در ج آگهی رایگان در زمینه مبلمان و لوازم چوبی

هایپر مبل|هایپر مبل - مبل،مبلمان،کمد،دکور،میز،صندلی،آگهی رایگان

هایپر مبل| سایت در ج آگهی رایگان در زمینه مبلمان و لوازم چوبی

چگونه لکه ها را از روی مبل پاک کنیم ؟

مبل ها همواره در تماس با عوامل خارجی هستند و احتمال الودگی ان بر اثر عوامل خارجی بالاست . به خصوص در خانواده هایی که بچه کوچک دارند احتمال کثیفی و لک شدن تمام وسایل خانه به خصوص مبل ها بالا است.

از طرفی مبل ها در طول روز یا در طول مهمانی ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرندکه همین موضوع هم در الودگی ولک شدن مبل ها نقش مهمی دارد .

بیاییذ لحظه ای را تصور کنیم که شما مهمانی بزرگی را پشت سر گذاشته اید و حسابی خسته اید در پایان مهمانی به سراغ ظرف های میوه مهمانان می روید تا ان ها را جمع و جور کنید در همین حین است که با صحنه ی به شدت عصبی کننده ای رو به رو می شوید

به نظر شما این صحنه چیست ؟ بله . یکی از مهمانان شما مقداری از قهوه یا چای خود را روی مبل شما ریخته است یا یکی از مهمانان اتش سیگارش روی پارچه مبل شما افتاده است در این لحظه است که دوست دارید از ته دل داد بزنید . ولی دست نگه دارید و بر خودتان مسلط باشید ما راه بهتری برای شما داریم .

لکه ها بنا به رنگ پارچه میتوانند اثرات مخربی را روی پارچه مبل شما داشته باشند اگر رنگ پارچه مبل شما روشن باشد لکه ی روی مبل شما واضح تر دیده می شود و باید سریعا نسبت به بر طرف کردن ان اقدام کنید یکی از عواملی که همواره توصیه می شود مبل هایی با پارچه تیره تر بخرید وجود همین لکه هاست ‌‌.خوبی و مزیت پارچه های تیره این است که حداقل کمتر این لکه ها در دید شما قرار می گیرند و می توانید زمان شست و شو را قدری عقب تر بیندازید‌‌.

در خانواده هایی که فرزند کوچکترند یا افرادی ک مهمان های زیادی به خانه شان می اید توصیه می شود از مبل های تیره تر استفاده کنند .

شاید برای شما این باور به وجود بیاید که رنگ های تیره اصلا زیبا نیستند در این مورد با شما مخالفم .و باید این را بگویم که منظور ما در اینجا از رنگ تیره رنگ سیاه نیست بیشتر مردم تا حرف از رنگ تیره به میان می اید یاد سیاه می افتند ولی این طرز فکر غلط است . در بازار مبل های زیادی با پارچه های تیره وجود دارند که اتفاقا زیبا هم هستند و اگر شما شرایط فوق را دارید و میخواهید از دست. لکه ها فرار کنید می توانید با سلیقه ی خود یک مبل تیره و البته زیبا بخرید‌‌. .

دقت کنید که منظور ما از لکه هر چیزی می تواند باشد . از جای دست پفکی کودکان روی مبل که البته زیاد هم اتفاق می افتد تا خون و هر چیز دیگری که شکل نا خوشایندی به پارچه ومبل شما بدهد.

گاهی پاک کردن لکه ها خیلی ساده است و با استفاده از مقداری مواد شوینده قابل برطرف شدن است ولی گاهی هم گونه نیست وقتی با یک لکه خون رو به رو می شوید دیگر به این راحتی ها ان را نمی توانید بر طرف کنید .

نکته کلیدی در بحث لکه ها این است که پیشگیری و جلوگیری از لک شدن مبل بسیار بهتر و راحت تر از بر طرف کردن و شستن ان است .همیشه شست و شو و لکه زدایی از مبل ها کار طاقت فرساست و گاهی هم این لکه زدایی ممکن است به طور صد درصدی انجام نشود و بقایای این لکه ها باقی بماتد و این امر نمی تواند خوشایند شما باشد پس ذز تمیز نگه داشتن مبل هایتان بکوشید.

حالا اگر در تمیز نگه داشتن مبل هایمان دقت کردیم وباز هم لکه ای روی ان دیدیم چه کنیم؟ به هر حالت هر اتفاقی ممکن است . اگر بالکه ای رو به رو شدید دیگر لازم نیست دست و پایتان را گم کنید ،ناراحت باشید یا از خودتان برای پاک کردن ان روش اختراع کنید . فقط کافی است این مقاله را تا اخر بخوانید.

ما در این مقاله قصد داریم انواع لکه ها را به کمک ترفند هایی که اموزش می دهیم محو کنیم . لذا خواهش مندیم این مقاله را با دقت بخوانید .

روش های لکه زدایی                         

الف-پاک کردن لکه زرد ایجاد شده توسط سیگار

. قند را روی لکه زرد بمالید و آن قدر این کار را ادامه بدهید تا پاک شود. اگر این لکه روی مبلی با  الیاف مصنوعی ایجاد شده باشد، می‌توانید با آبلیمو آن را پاک کنید.

اگر جنس رویه مبل شما از پارچه کرکدار و پرز دار است با کمی شیر آن را خیس کنید  و با مقداری پنبه لکه آن را پاک کنید و در آخر با آب و مقداری صابون لکه شیر را هم از بین ببرید.

ب-از بین بردن لکه جوهر

این کار در چند مرحله انجام می شود . اول آن را  با اب خیس کنید و کمی نمک روی لکه بپاشید، سپس با پنبه محل اغشته به جوهر را تمیز کنید. راه دیگری هم وجود دارد، ابتدا محلول گلیسیرین و آمونیاک را روی لکه بمالید و سپس با آب و پودردستی رویه مبل را شست‌وشو دهید.

ج-از بین بردن لکه چربی

برای پاک کردن لکه چربی روی  پارچه مبل هم باید کمی محلول نمک و الکل روی آن بمالید.و مدتی صبر کنید و سپس ان را پاک کنید.

اگر جنس رویه مبل پارچه ابریشم باشد، راه حل ساده‌تری هم وجود دارد، با یک برگه کاغذ خشک کن روی قسمت لکه شده مبل را بپوشانید و اتوی داغ شده  را محکم روی آن فشار دهید تا لکه ناپدید شود.

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.