هایپر مبل|هایپر مبل - مبل،مبلمان،کمد،دکور،میز،صندلی،آگهی رایگان

هایپر مبل| سایت در ج آگهی رایگان در زمینه مبلمان و لوازم چوبی

هایپر مبل|هایپر مبل - مبل،مبلمان،کمد،دکور،میز،صندلی،آگهی رایگان

هایپر مبل| سایت در ج آگهی رایگان در زمینه مبلمان و لوازم چوبی

اصطلاحات خرید و فروش مبل

کلاف خام

به بدنه و چارچوب اصلی مبل که عمدتاً از چوب ساخته می‌شود، کلاف می‌گویند. کلاف مبل‌ها بیشتر از چوب روس یا چوب راش ساخته می‌شود و استحکام آن نقش بسیار مهمی در دوام مبل دارد.

کلاف خام

پارچه نانو

یکی از جدیدترین نوع از پارچه ها ، پارچه های نانو می باشند که اخیرا در ساخت مبلمان از آنها استفاده میشود گاهی ممکن است فروشنده به شما بگوید این مبل با پارچه نانو تهیه شده این بدان معنی است که آب و چای در آن نفوذ نمی‌کند. این نوع پارچه به نسبت پارچه های معمولی قیمت بالاتری دارد .

پاف (pouf)

برخی از مبل‌های راحتی چون عیناً از روی ژورنال‌های خارجی طراحی و تولید شده‌اند، یک قطعه‌ی روکوبی شده مجزا دارند که فقط شامل نشیمن‌گاه است و بخش پشتی ندارد و اصطلاحاً به آن پاف (pouf) می‌گویند. در فرهنگ غربی پاف را برای راحتی بیشتر زیر پای خود قرار می‌دهند. اما در برخی نمایشگاه‌های مبل برای این پاف‌ها شیشه طراحی کرده‌اند و آن را به عنوان میز جلو مبلی به فروش می‌رسانند.

دست مبل

معمولاً یک دست مبل برای هفت نفر پیش‌بینی شده است که شامل، یک سه نفره، یک دو نفره و دو یک نفره می‌باشد. اما لازم نیست شما این تعداد و ترکیب را رعایت کنید، بلکه می‌توانید متناسب با فضا و نیاز خودتان تعداد و ترکیب چند نفره بودن آن را کم و زیاد کنید. با دانستن فرمول محاسبه واحد مبل، قیمت نهایی را به راحتی می‌توانید محاسبه کنید.

واحد مبل

هر دست مبلمان هفت نفره معادل 5.5 واحد است . و بدین طریق محاسبه میشود که : مبل سه نفره معادل دو واحد مبل دو نفره معادل یک و نیم واحد و مبل تک نفره معادل با یک واحد می باشد . گاهی قیمت مبل را بر اساس واحد آن نیز محاسبه می کنند.


منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.