هایپر مبل|هایپر مبل - مبل،مبلمان،کمد،دکور،میز،صندلی،آگهی رایگان

هایپر مبل| سایت در ج آگهی رایگان در زمینه مبلمان و لوازم چوبی

هایپر مبل|هایپر مبل - مبل،مبلمان،کمد،دکور،میز،صندلی،آگهی رایگان

هایپر مبل| سایت در ج آگهی رایگان در زمینه مبلمان و لوازم چوبی

کاور مبل

مبلمان به عنوان یکی از کاربردی ترین لوازم و وسایل موجود در هر خانه می تواند تاثیر بسیار زیادی در شکل ظاهری فضای داخلی منزل شما داشته باشد؛  بنابراین روکش و پارچه ای که برای رویه مبلمان در نظر می گیرید علاوه بر زیبایی باید از کیفیت بالای برخوردار باشد تا بعد از استفاده طولانی مدت شکل ظاهری خود را از دست ندهد و بتواند مانند روز اول در دکوراسیون منزل شما بدرخشد. یکی از روش هایی که برای حفاظت از مبلمان منزل استفاده می شود دوخت کاور مبل است که روی مبلمان کشیده می شود که وظیفه محافظت از پارچه و چرم روی مبلمان را دارد و تا حد زیادی به نگهداری بهتر از مبلمان تان کمک می کند.

  به طور کلی استفاده از کاور مبل در دکوراسیون منزل به خصوص برای مبلمان کلاسیک و استیل از نظر زیبایی شناختی چندان مناسب نیست و بهتر است از پارچه های نانو و زیبایی خود مبلمان برای دکوراسیون فضای داخلی تان استفاده کنید، اما اگر به هر دلیلی امکان محافظت از پارچه رو مبلی تان برای شما مقدور نیست می توانید از پیراهن مبل و یا کاور مبل استفاده کنید.

البته جدیدا بعضی از مبلمان های راحتی از رویه های زیپ دار برخوردار هستند که به راحتی از فوم ابری جدا می شوند که این امکان را به شما می دهند که به سادگی آنها را تعویض کنید و قابلیت شستشو دارند ولی این موضوع را هم باید در نظر داشت که با هر بار شستشو تا حد زیادی از رنگ و کیفیت روکش مبل کاسته می شود.

انتخاب کاور مبل مناسب به عوامل مختلفی مثل نوع مبلمان، جنس پارچه رو مبلی و سلیقه ی هر فرد بستگی دارد، اما به طور معمول در دوخت کاور مبل استیل و پیراهن مبل معمولی می‌توان از کاور مبل پارچه ای و یا کاور مبل ژلاتینی استفاده کرد.

کاور مبل ژلاتینی :

کاور مبل ژلاتینی طلق های نرم و شفاف یا به اصطلاح شیشه ای  از جنس pvc هستند که طبق شکل مبل و صندلی شما پس از الگوبرداری برش خورده و دور تا دور آن نواردوزی می شود. شما با استفاده از پیراهن یا کاور مبل ژلاتینی (طلقی یا ژله ای) ضمن داشتن تمیزی و محافظت ازمبل، نمای زیبای مبلمانتان را هم دارید و نه تنها با کشیدن کاور ژلاتینی از زیبایی آن کاسته نمی شود بلکه دو چندان نیزمی گردد.

از دیگر مزایای پیراهن یا کاور مبل ژلاتینی سهولت در تمیز کردن آن میباشد که توسط یک پارچه نم دار به سادگی امکان پذیر است همچنین عدم نفوذ گرد و غبار و مایعات از قبیل آب، قهوه، چای، مرکبات و غیره . . .

پیراهن یا کاور مبل پارچه ای:

هنگامی که موضوع پیراهن مبل یا کاور مبل مطرح می شود، ذهن اغلب افراد به کاور مبلی با پارچه های ساده و کم ارزش ملحفه ای و محیطی سرد و بی روح که حاصل کاربرد آنهاست معطوف میشود. حال آنکه شما میتوانید برای سرویس مبلمان خود پیراهن مبلی با پارچه های طرح دار، با کیفیت و شکل که به لحاظ طرح و رنگ با محیط منزل شما هماهنگی دارند استفاده نمایید.

 اگر از پارچه ای با جنس مرغوب و زیبا برای این منظور استفاده کنید و پیراهن یا کاور مبل شما با دقت و به اندازه مبل دوخته شود شما میتوانید از آن حتی با وجود داشتن مهمان نیز استفاده کنید.  تنوع نوع و جنس پارچه ها بسیار زیاد است ولی باید توجه داشته باشید که هر پارچه ای مناسب هر چیزی نیست.

 پارچه های کاور مبل که معمولا از نوع پلی استر یا تلفیقی از پلی استر و نخ با درصد مشخص یا ترمه می باشند باید مقاوم به شستشو بوده و آبرفت نداشته باشند. متاسفانه جنس های تقلبی که از لحاظ طرح و رنگ شبیه آنها هستند بسیار زیادند اما از لحاظ کیفیت بسیار متفاوتند که هر کسی قادر به تشخیص آن نیست.


منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.